W naszym kraju, często mówi się, że mamy szczególne warunki i że musimy iść własną drogą, a nie zawsze ulegać silniejszym w Europie. Swoją drogą poszedł i rynku energii dla gospodarstw domowych. Kto czyni go? Czy Klient jest tam zwycięzcą?
Przełączając się do nowego operatora warto zapytać o sprawy dot. licznika. Twój dostawca energii musi przenieść cię na swój system fakturowania, może być tak, że odczytów liczników odbywał się będzie w ciągu 15 dni roboczych od końca miesiąca albo dwóch. Co jeśli nieświadomie podpiszesz zmianę rozliczeń z rzeczywistych na prognozowane. Wówczas Pod koniec roku musisz wyrównać niezapłaconą kwotę za pobrane, ale nienaliczone kilowatogodziny.
Ostateczne rozliczenie przy przesuwaniu procesie zmiany sprzedawcy Dystrybutor OSD ma 5 dni na sprawdzenie licznika i przesłanie końcowego pomiaru do starego, byłego sprzedawcy, który naliczy opłatę. Okazuje się, wówczas, że możesz zapłacić dwie faktury w jednym miesiącu. Nową już po niższych cenach energii oraz tę końcową od starego sprzedawcy.
Zawsze sprawdzaj rachunek, możesz paść ofiarą oszustów. Zmienić może się też numer konta do wpłat, a każdy odbiorca ma swój unikatowy, dlatego dokonanie wpłaty na konto ogólne nie będzie potraktowane, jako wpłata. Każdy rachunek niezależnie od szaty graficznej zawiera te same informacje. Musi z niego wynikać ile masz do zapłacenia za bieżący okres, jakie opłaty ponosisz za usługę przesyłu. Ile kilowatogodzin pobrałeś w danym okresie oraz czy została naliczona opłata za bierne zużycie energii, to zwykle dotyka odbiorców biznesowych.
Końcowe sprawozdanie i rozliczenie roczne nie są takie same. Ostateczne rozliczenie można dostać tylko z przejściem lub przeniesieniem. Roczne sprawozdanie powinno się pojawić u każdego odbiorcy zwykle na koniec roku.