Wystarczy zaledwie kilka kroków administracyjnych, które zostaną wypełnione dla Ciebie przez nowego sprzedawcę. Oblicz oszczędności i dowiedz się, co proponują dostawcy.
Przetargi są najczęstszą formą wyboru sprzedawcy, o ile podmioty dysponujące publicznym groszem muszą organizować przetarg, aby wyłonić dostawcę prądu. To właściciele firmy w trakcie wyboru nowego sprzedawcy energii elektrycznej mogą zorganizować wewnętrzny przetarg. Wówczas zbierając oferty od kilku sprzedawców łatwiej wybrać tańszą ofertę dla profilu swojej działalności. Ceny kWh, jakie proponują sprzedawcy są już mniej ważne, gdyż cenniki nie różnią się wiele, ale za to dodatkowe obwarowania umowne mogą być ważne. W negocjacjach nigdy nie może zabraknąć rozmowy na temat okresów rozliczeniowych, terminu płatności czy technicznych warunków usługi, chociażby kar za przekroczenie mocy umownej.
O ile trudno negocjować stawki za kWh, to prościej obniżyć opłatę handlową. Odbiorca biznesowy w ma większe możliwości negocjacji, chociaż mniejsi sprzedawcy nie zawsze trzymają się cenników i także mogą pozwolić na zbicie ceny, to trudno zrobić to dla klienta indywidualnego z małym zużyciem. Lepszą ofertę, można uzyskać za lojalność, opłaca pozostać się przy sprzedawcy, jeśli ten oferuje dobre warunki umowy. Negocjacje może ułatwić fakt, iż cenniki są w większości przypadków osobnymi dokumentami. Zawsze próbuj obniżyć opłatę handlową, płacisz ją za obsługę, ale powiedzmy otwarcie póki klient nie ma uwag i skarg to obsługa kończy się na przesłaniu faktury za prąd.
Faktura rozliczeniowa zawsze wysyłana jest, kiedy dystrybutor odczyta licznik, dlatego niektórzy otrzymują ją raz na pół roku. Można wówczas zgodzić się na fakturę zaliczkę, płatności są miesięczne/dwumiesięczne, naliczane według zgłoszonego zużycia – prognozy. Sprzedawcy często oferują też dodatkowe usługi, audyty czy kompensacje mocy biernej, można z nich skorzystać w promocyjnych cenach, jeśli dany sprzedawca będzie świadczył takie usługi.